Zasady ogólne Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie

Część I

Zasady ogólne

1. Skala ocen i ogólne zasady wystawiania ocen są zgodne z Wewnątrzszkolnym Ocenianiem określonym w Rozdziale VII Statutu Szkoły.

2. Ocenianiu podlegają wymienione w części II formy aktywności ucznia odnoszące się do  poszczególnych przedmiotów, jednak nie każda aktywność ucznia musi być oceniona w  formie oceny formalnej. Uczeń może uzyskać dodatkowe oceny bieżące niewliczane do  średniej w ramach oceniania kształtującego, o ile Przedmiotowe Zasady Oceniania odnoszące się do danego przedmiotu to przewidują.

3. Ocena jest zindywidualizowana i zależna od możliwości ucznia oraz jego zaangażowania oraz postępów.

4. W stosunku do ucznia, u którego stwierdzono trudności w uczeniu się lub deficyty rozwojowe uniemożliwiające sprostanie wymaganiom edukacyjnym wynikającym z programu nauczania, nauczyciel jest zobowiązany, na podstawie pisemnej opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej, obniżyć wymagania programowe.

5. Każdy uczeń jest zobowiązany do prowadzenia zeszytu przedmiotowego, zgodnie z  zaleceniami nauczyciela.

6. Sprawdziany są obowiązkowe. 

7. Sprawdziany są zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem.

8. Uczeń nieobecny na sprawdzianie powinien go napisać w terminie uzgodnionym z  nauczycielem.

9. Jeżeli uczeń był nieobecny na zajęciach, w ciągu tygodnia od powrotu powinien uzupełnić zaległości.

10. Uczeń, który opuścił lekcje, ma obowiązek uzupełnić braki w wiadomościach, zapisach lekcji w zeszytach, ćwiczeniach lub wypracowaniach, odrobić zaległe prace domowe. W  przypadku dłuższej niż tydzień nieobecności termin i zakres uzupełnienia braków należy ustalić z nauczycielem.

11. W ocenie prac pisemnych (sprawdziany, testy) stosuje się oceny wg skali:

- blok przedmiotów humanistycznych (język polski, język angielski, język francuski, język niemiecki, historia, wiedza o społeczeństwie) oraz edukacja dla bezpieczeństwa:

 

100%          celujący

99% - 90%  bardzo dobry

89% - 75%  dobry

74% - 55%  dostateczny

54% - 40%  dopuszczający

39% - 0%    niedostateczny

- blok matematyczno-przyrodniczy (matematyka, fizyka, chemia, biologia, geografia, przyroda):

100%          celujący

99% - 91%  bardzo dobry

90% - 71%  dobry

70% - 51%  dostateczny

50% - 31%  dopuszczający

30% - 0%    niedostateczny

Do oceny wyrażonej stopniem dodajemy plus (+) lub minus (-) przy górnej lub dolnej granicy procentowej punktów.