Pedagog
pokój 123
Joanna Stepaniuk
środa 11:00 - 17:00 czwartek 8.30 - 17.15 piątek 8.15 - 13.30 |
Dorota Kaniaponiedziałek 10:00 - 14:00 wtorek 10:00 - 15:00 środa 9:00 - 14:00 czwartek 9.00 - 13.00 piątek 9.00 - 13.00 |
Pedagog szkolny to osoba, która ma na celu uzupełnianie, pogłębianie i rozszerzanie działalności dydaktyczno- wychowawczej prowadzonej w szkole.
Pedagog szkolny współpracuje z nauczycielami, dyrekcją, rodzicami, instytucjami służącymi pomocą dziecku i rodzinie (Poradnie Psychologiczno – pedagogiczne, Policja, Ośrodki Pomocy Społecznej, Sądy Rodzinne, Placówki Opiekuńczo – Wychowawcze).
Głównym partnerem w pracy pedagoga jest UCZEŃ!
Czego najczęściej oczekuje uczeń w kontaktach z pedagogiem?
Najczęściej poruszane problemy to:
– trudności w nauce
– brak akceptacji przez grupę rówieśniczą
– kłopoty osobiste i rodzinne
– niska samoocena
– potrzeba rozwijania indywidualnych zdolności
– okres dojrzewania
Pedagog prowadzi dla uczniów terapię pedagogiczną indywidualną i w grupach.
Uczniu, zwróć się do pedagoga gdy: • czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić. |
Rodzicu zwróć się do pedagoga, gdy: • niepokoi Cię zachowanie dziecka |
PRZYJDŹ! POSTARAMY SIĘ POMÓC. |
ZAPRASZAMY! POSTARAMY SIĘ POMÓC. |
Czego masz prawo oczekiwać decydując się na rozmowę z pedagogiem szkolnym?
Całkowitej dyskrecji, wszystko o czym powiesz zostanie na zawsze Twoje, nawet jeżeli czasem pedagog będzie cię namawiał do poszerzenia grona wtajemniczonych to decyzja będzie i tak należała tylko do Ciebie. Życzliwej uwagi, niezależnie od tego z jaką sprawą zwrócisz się do pedagoga. Zostaniesz bardzo uważnie wysłuchana/y.
Zasady pedagogiczne obowiązujące pedagoga szkolnego:
1.Zasada dyskretnej opieki, która wynika z prawa dziecka do godności osobistej i szczególnej właściwości okresu dojrzewania jaką jest nadwrażliwość na naruszenie prywatności.
2.Zasada odpowiedzialności za pełny rozwój każdego ucznia, bo każde dziecko jest najwyższą wartością. Pedagog stara się poznać indywidualne możliwości każdego ucznia, jego warunki rodzinne, społeczne i wiedzę tę wykorzystuje organizując proces wychowania.
3.Zasada ufności opiekuńczej, która wynika z konieczności wzbudzania w uczniach przeświadczenia, że pedagog jest tą osobą, u której zawsze znajdą wsparcie i pomoc. Pedagog stara się, żeby uczniowie widzieli w nim przyjaciela, do którego mogą się zwrócić w każdej sprawie.
4.Zasada podmiotowości ucznia, która wynika z założenia, że dziecko jest podmiotem wszystkich działań. Pedagog stara się wyrabiać u uczniów poczucie odpowiedzialności za siebie i swoich kolegów.
5.Zasada bezwzględnej walki z zagrożeniami rozwoju uczniów. Rola pedagoga wymaga ogromnego wyczulenia na wszelkie nieprawidłowości, wypaczenia i deformacje zarówno w życiu szkolnym, jak i najbliższym środowisku