Jubileusz 60 lecia
Konkursy
-
Szkolny konkurs plastyczny „ CZTERY PORY ROKU ZE 109-KĄ”
Świetlica Szkoły Podstawowej nr 109 im. Batalionów Chłopskich
ul. Przygodna 2, Warszawa Wawer
zaprasza do udziału w konkursie plastycznym
„Cztery pory roku ze 109-ką”
CELE KONKURSU:
- rozwijanie i kształtowanie wyobraźni,
- wyszukiwanie talentów plastycznych,
- integracja ze środowiskiem lokalnym i szkołą
ORGANIZATOR KONKURSU: Kierownik świetlicy - Monika Zimny
WARUNKI I ZASADY UCZESTNICTWA W KONKURSIE
-
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wykonanie pracy plastycznej w dowolnej technice np.: akwarela, grafika, tempera, collage, inne techniki.
-
Praca powinna być wykonana indywidualnie, np. szkoła wiosną, latem, jesienią czy zimą.
-
Jeden autor może złożyć maksymalnie 1 pracę plastyczną dowolnego formatu.
-
Każda praca powinna być opisana z drugiej strony i zawierać: imię i nazwisko autora, wiek, klasa.
-
Konkurs organizowany jest dla uczniów naszej szkoły (klasy 0-VIII) – kategoria 0-III i IV-VIII
-
Organizator zastrzega sobie prawo do publikowania prac.
-
OCENA PRAC
• Oceny prac oraz przyznania nagród i wyróżnień dokona jury powołane przez organizatora konkursu.• Jury weźmie pod uwagę:
- pomysłowość i oryginalność,
- ogólne wrażenie artystyczne,- staranność wykonania.
TERMINARZ-
Prace konkursowe prosimy składać do dnia 01.03.2021 r. do p. Moniki Zimny (kierownik świetlicy) w wejściu głównym do szkoły pokój 101 A lub do opisanego, białego pudełka na stoliku w wejściu do szkoły
- Posiedzenie jury odbędzie się 04 marca 2021 roku w SP 109.
-
Nagrodą w konkursie będzie publikacja 12 najlepszych prac w kalendarzu na rok szkolny 2021/2022 przygotowywanym z okazji obchodów 60-lecia szkoły.
-
Prace zostaną zaprezentowane na stronie internetowej szkoły i na wystawie w holu głównym szkoły SP 109 .
-
Ogłoszenie wyników nastąpi 8 marca 2021 r.
Kontakt
Informacji o konkursie udziela kierownik świetlicy - p. Monika Zimny /22/277 11 57
Serdecznie zapraszamy
konkurs-plastyczny-z-okazji-60-lecia-szkolypdf 2024-05-07 09:25:33 0.83 MB
-
-
Konkurs „MOJA SZKOŁA ZA LAT... 50 - przyszłość szkoły w obiektywie
Regulamin konkursu „Moja szkoła za lat ... 50" - przyszłość szkoły w obiektywie:
-
publicysty (wywiad z Dyrektorem Szkoły),
- poety (utwór liryczny),
- prozaika (kartka z pamiętnika),
- rysownika (komiks).
KOORDYNATORZY: Paulina Dolina, Elżbieta Karwowska, Beata Wojdat
Cele konkursu:
- Rozbudzanie ciekawości poznawczej i motywacji do dalszego uczenia się;
- Pogłębienie wiedzy uczniów z zakresu odbioru i interpretacji tekstów kultury i stosowanie jej w praktyce;
- Przygotowanie uczniów do samodzielnego, krytycznego myślenia;
- Podnoszenie poziomu świadomości językowej, funkcjonalnego wykorzystania wiedzy o języku i zróżnicowaniu stylistycznym polszczyzny;
- Podnoszenie poziomu kompetencji w zakresie tworzenia własnych tekstów, posługiwania się różnymi gatunkami wypowiedzi pisemnej;
- Kształtowanie postawy szacunku wobec dziedzictwa narodowego i regionalnego;
- Promowanie szerokich zainteresowań humanistycznych i wybitnych uzdolnień młodzieży.
Adresaci konkursu
W konkursie mogą wziąć udział uczniowie klas IV - VIII.
Zadanie konkursowe
Uczestnicy formułują literackie wypowiedzi w formie: wywiadu, kartki z pamiętnika, wiersza, komiksu. Praca konkursowa powinna przedstawiać wyobrażenie na temat funkcjonowania szkoły podstawowej, do której uczeń obecnie uczęszcza, za 50 lat.
Wymagania szczegółowe
- Utwory prozatorskie powinny mieć objętość minimum 150 słów.
- Komiks - na stronie o wymiarach A4 można umieścić nie więcej niż 4 kolorowe obrazki. Praca konkursowa powinna składać się z kilku kartek.
Termin składania prac konkursowych
Prace należy przekazać organizatorom do 5 marca 2021 roku.
Ocenie jury podlegać będą:
- trafność i uniwersalna wymowa tekstu,- oryginalność formalna (dowcip, gra słów, aluzja, poetyckie ujęcie itp.
- estetyka wykonania.
Samodzielność prac weryfikowana będzie w dostępnych publikacjach oraz poprzez wyszukiwarki internetowe. Prace niesamodzielne zostaną zdyskwalifikowane.
Oceny jury są niepodważalne i nie podlegają odwołaniom.
Najlepsze prace zostaną opublikowane w biuletynie przygotowanym z okazji 60. rocznicy powstania Szkoły Podstawowej nr 109 w Warszawie.
Nagrody
Autorzy najlepszych prac w każdej kategorii otrzymają nagrody rzeczowe.
Zachęcamy do udziału w konkursie!
Paulina Dolina, Elżbieta Karwowska, Beata Wojdat
regulamin kokursu moja szkola za lat 2024-05-07 09:26:50 0.26 MB
-
-
„JAK KLEJNOTY GROMADZĘ WSPOMNIENIA ZE SZKOLNYCH LAT”
Regulamin konkursu literacko-filmowego na wspomnienia związane ze Szkołą Podstawową nr 109 w Warszawie im. Batalionów Chłopskich
„JAK KLEJNOTY GROMADZĘ WSPOMNIENIA ZE SZKOLNYCH LAT”
Wspomnienie ma w sobie wiele literackiej swobody.
Opuszcza pewne rzeczy, inne wyolbrzymia (...),
pamięć ludzka gnieździ się bowiem głównie w sercu.
Tennessee Williams
ORGANIZATOR KONKURSU: Szkoła Podstawowa nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
KOORDYNATORZY : Urszula Plus, Elżbieta Miłkowska-Łaszkiewicz
CEL I ZADANIA KONKURSU:
Przedstawienie niezwykłego, ciekawego, zabawnego lub zaskakującego wydarzenia z lat szkolnych.
-
Kształtowanie umiejętności i kreatywności literackiej
-
Popularyzowanie twórczości literackiej
-
Rozwijanie wrażliwości, wyobraźni, kreatywności
-
Rozwijanie świadomości historycznej
-
Tworzenie poczucia tożsamości z tradycją szkolną
-
Kształtowanie przynależności do środowiska lokalnego
-
Budowanie więzi ucznia ze szkołą
TERMIN ZGŁASZANIA PRAC:
Prace należy składać w terminie do 10 IV 2021 r. do organizatorów; można je przesyłać drogą elektroniczną na adres mailowy biblioteka.sp109.waw.@gmail.com lub tradycyjnie - przesyłką pocztową na adres:
Szkoła Podstawowa nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
ul. Przygodna 2
03-991 Warszawa
w zaklejonej kopercie wraz z oświadczeniem podpisanym przez autora, że tekst zgłaszany na konkurs nie był wcześniej publikowany i nagradzany; z dopiskiem na kopercie: KONKURS NA WSPOMNIENIE O SZKOLE „ JAK KLEJNOTY GROMADZĘ WSPOMNIENIA ZE SZKOLNYCH LAT”.
ZASADY UCZESTNICTWA W KONKURSIE:
1. Konkurs skierowany jest do uczniów i absolwentów Szkoły, czynnych i emerytowanych nauczycieli, pracowników, rodziców, przyjaciół Szkoły, którzy zechcą podzielić się swoimi obserwacjami i doświadczeniami oraz emocjami i refleksjami z okresu, jaki przeżyli w naszej Szkole. Konkurs będzie odbywał się w następujących kategoriach wiekowych:
-
I kategoria - klasa I-III szkoły podstawowej (dozwolone wsparcie rodziców, opiekunów, rodzeństwa, dziadków itp. jedynie w kwestiach technicznych)
-
II kategoria - klasa IV-VIII szkoły podstawowej
-
III kategoria – absolwenci szkoły, dorośli
2. Prace biorące udział w konkursie powinny być pracami autorskimi, wcześniej niepublikowanymi i nieprzedstawianymi na innych konkursach. Uczestnictwo w konkursie jest potwierdzeniem spełnienia powyższego warunku.
3. Praca powinna być przygotowana samodzielnie, nie może naruszać praw autorskich osób trzecich.
4. Do prac można dołączyć fotografie i/lub ilustracje z okresu nauki w szkole, podając autora bądź ich źródło.
5. Zgłoszenie pracy na konkurs oznacza akceptację Regulaminu w całości, wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z organizacją konkursu (zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000., z późniejszymi zmianami).
6. W przypadku stwierdzonych nadużyć polegających na plagiacie oraz niespełnieniu warunków zawartych w niniejszym regulaminie jury konkursu zastrzega sobie prawo do wyłączenia pracy z konkursu.
7. Każdy uczestnik konkursu może nadesłać maksymalnie 1 pracę.
8. Organizator nie odsyła uczestnikom konkursu prac zarówno biorących udział w Konkursie, prac zdyskwalifikowanych, jak również z niego wyłączonych. Z chwilą nadesłania przechodzą one na własność organizatora, a autorzy udostępniają Szkole prawo do publikowania całości lub fragmentów swoich prac.
9. Organizator zastrzega sobie prawo do publikacji prac nadesłanych na Konkurs – w całości lub po dokonaniu skrótów w wydanej pozycji albumowej, w formie bloga lub stronie na fb, z jednoczesnym podaniem danych autora.
10. Regulamin Konkursu jest dostępny w siedzibie Szkoły oraz na stronie internetowej placówki.
11. Kwestie sporne dotyczące interpretacji zapisów niniejszego regulaminu oraz sytuacje nieobjęte niniejszym regulaminem rozstrzyga Organizator Konkursu.
12 Pytania dotyczące Konkursu można kierować na adres biblioteka.sp109.waw@gmail.com do p. Elżbiety Miłkowskiej-Łaszkiewicz oraz p. Urszuli Plust.
FORMA PRAC:
- dowolna (film, opowiadanie, esej, charakterystyka, kartka z pamiętnika, anegdota, wywiad)
WARUNKI TECHNICZNE PRAC:
– nad tekstem należy umieścić tytuł pracy z podaniem opisywanego wybranego okresu nauki w szkole, którego dotyczy,
- prace należy przesyłać w jednej z następujących form: bardzo czytelny rękopis, wydruk komputerowy lub plik (doc, docx, mp4),
– prace mogą być wydrukowane/zapisane w formacie: doc., docx; maksymalnie 2 strony kartki A4, czcionka Times New Roman 12, interlinia 1,5,
– autorów, którzy nadeślą prace napisane odręcznie, prosimy o szczególne zwrócenie uwagi na staranność pisma; prac napisanych nieczytelnie jury nie będzie oceniać,
– pod tekstem pracy autor winien umieścić imię i nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu kontaktowego,
- w przypadku filmu ( zapisany w formacie mp4 , o maksymalnym czasie odtwarzania - do 10 min) prosimy o przesłanie do Organizatora elektronicznie (skan w pdf) lub tradycyjnie listownie zgody osób filmowanych na rozpowszechnianie ich wizerunku.
NAGRODY
-
Prace oceniać będzie Komisja Konkursowa. Najlepsze prace zostaną nagrodzone i wyeksponowane na wystawie pokonkursowej i specjalnej gazetce związanej z Jubileuszem 60 – lecia.
-
Decyzje Komisji Konkursowej są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie. Laureaci Konkursu zostaną powiadomieni drogą mailową lub telefonicznie.
-
Wyniki konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły.
25-regulamin-konkursu-wspomnienia-sp-109pdf 2024-05-07 09:28:10 0.62 MB
-
-
Konkurs historyczno-literacki o patronie szkoły
REGULAMIN KONKURSU HISTORYCZNO - LITERACKIEGO O PATRONIE - Z OKAZJI 60 – LECIA JUBILEUSZU SZKOŁY
koordynator: Katarzyna Strzelczyk
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne:
-
Konkurs dotyczy wychowania patriotycznego oraz obywatelskiego dzieci i młodzieży.
-
Celem konkursu jest:
- kontynuowanie tradycji przez młode pokolenia,
- kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich,
- wzbogacenie wiadomości uczniów o Patronie szkoły Batalionach Chłopskich,
- kształtowanie wyobraźni uczniów poprzez prace plastyczne.
3. Honorowy patronat nad Konkursem objęła:
Hanna Ratańska - Szot Dyrektor Szkoły
ROZDZIAŁ II
Zasady uczestnictwa w konkursie:
-
Konkurs trwa od 05 lutego do 30 marca 2021 roku.
-
Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach.
KATEGORIA I-III
- praca plastyczna / Żołnierze Batalionów Chłopskich w oczach dzieci( format pracy A3, A4, technika plastyczna dowolna, każda praca powinna zawierać/ imię i nazwisko autora pracy).
KATEGORIA IV - VIII
I. Kartka z pamiętnika:
1. Byłem żołnierzem w oddziale Batalionów Chłopskich……/ 1, 5-2 strony maszynopisu , czcionka 12.
II. album:
2. Historia ukryta w rodzinnym albumie- życie codzienne w Batalionach Chłopskich.
III. Album / znaczki pocztowe lub widokówki:
Uzbrojenie, kadra oficerska i służba sanitarna w Batalionach Chłopskich.
IV. prezentacja:
-
Ważniejsze akcje zbrojne i działania partyzanckie Batalionów Chłopskich.
-
Postać Franciszka Kamińskiego w czasie II wojny światowej i działalność powojenna.
V. Wiersz:
5. Zapomniany komendant Batalionów Chłopskich…….
ROZDZIAŁ III
1.Prace składamy w sekretariacie szkoły do 30 marca 2021 roku
ROZDZIAŁ IV
1. Prace zostaną ocenione przez komisję konkursową:
- Dyrektor Szkoły - Hanna Ratańska - Szot
- Wicedyrektor szkoły - Kinga Jarosz
- Katarzyna Strzelczyk- nauczyciel historii
- Małgorzata Pijanowska – nauczyciel plastyki
2. Prace zostaną zaprezentowane na stronie szkoły oraz na wystawie w holu głównym.
Zapraszam do udziału w konkursie
Katarzyna Strzelczyk
regulamin konkursu historyczno-literackiego o patronie 2024-05-07 09:30:03 0.15 MB
-