Konkursy Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie

  • "Motywacja w dysleksji: nasze mocne strony”

    W dniach 1 – 7 października w naszej szkole po raz kolejny aktywnie obchodziliśmy Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji.

     

    W tym roku hasłem przewodnim tego tygodnia było "Motywacja w dysleksji: nasze mocne strony”

    Każdego dnia odbywały się rożne atrakcje dla dzieci z klas 0-VIII.

    Młodsze dzieci z klas 0 - IV: dzieliły wyrazy na sylaby i głoski, wykonywały ilustracje ze zwierzętami, w nazwach których występują trudności ortograficzne, rozwiązywały zagadki „Smoka Obiboka” oraz rebusy.

    W klasach starszych uczniowie układali łańcuszki wyrazowe z trudnościami ortograficznymi, tworzyli w grupach książeczki w formie: opowiadania, bajki lub komiksu z ilustracjami, a także wykonywali rebusy.

    Uczniowie V – VIII klas pisali dyktando, które następnie samodzielnie sprawdzali przy użyciu słowników ortograficznych.

    Wszystkie dzieci w szkole wykonywały prace z leniwej ósemki. Tematem ich prac były: w klasach 0 -1 – zwierzątka, 2 i 3 – postacie z bajek, w 4 – bohaterowie z lektur szkolnych, a w 5 – 8 – postać sławnych dyslektyków.

    W projekt Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji zaangażowałyśmy również naszą Dyrekcję, która przeczytała dzieciom swoje ulubione bajki z dzieciństwa. Po wysłuchaniu bajek, wszyscy uczniowie wykonali do nich ilustracje.

    Podczas tego tygodnia do akcji włączyła się też pani psycholog, która poprowadziła prelekcję dla rodziców pt. :" Jak motywować do nauki ucznia z dysleksją". Spotkanie odbyło się  1 października.

    Ponadto przez cały październik w klasach 0-IV p. psycholog prowadziła zajęcia terapeutyczne, polegające na czytaniu bajek terapeutycznych i ich omawianiu.

    Świetlica szkolna przez cały tydzień organizowała dla swoich podopiecznych zajęcia, podczas których dzieci słuchały bajek terapeutycznych, oglądały do nich ilustracje i tworzyły własne.

           Bardzo dziękujemy wszystkim nauczycielom za zaangażowanie, uczniom za twórcze prace i rodzicom za udział w prelekcji.

     

     

     Koordynatorki projektu  Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją 

     Sylwia Łasek - Marmur, Dagmara Chojnacka

  • OGÓLNOPOLSKI KONKURS „Dzieci piszą bajki z Bratkiem”

     

    Już od kilku lat w naszej szkole terapia pedagogiczna prowadzona jest w oparciu o rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Dysleksji program ORTOGRAFFITI, w klasach I-III Ortograffiti z Bratkiem. 

    Na zajęciach wspólnie czytamy bajki terapeutyczne z KSIĘGI BAJEK BRATKA, rozwiązujemy zadania ćwiczące koncentrację uwagi, percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę, utrwalamy prawidłową pisownię oraz ćwiczymy płynne czytanie. Właśnie z tego powodu pomysł samodzielnego napisania bajki z Bratkiem został przyjęty przez uczniów z dużym entuzjazmem.

    Organizatorem konkursu jest Wydawnictwo Operon, a prace konkursowe można było składać od 11 lutego do 15 maja.

    Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było napisanie samodzielnie przez dziecko lub grupę dzieci bajki o Bratku, nawiązującej charakterem do bajek z KSIĘGI BAJEK BRATKA (Wydawnictwo Operon)

    Oceniając Szkolna Komisja Konkursowa brała pod uwagę następujące kryteria:

    • zgodność pracy z tematyką konkursu,
    • oryginalność pracy,
    • zachowanie kryteriów gatunku literackiego, jakim jest bajka (zawarcie pouczającego zakończenia/morału)

    Kierując się powyższymi kryteriami Komisja wyłoniła zwycięską pracę pt. „Bratek został superbohaterem”, autorstwa Martyny Maśniak z kl. 3a.

    Wszystkie dzieci biorące udział w konkursie otrzymały dyplomy i nagrody, a zwycięska praca została wysłana na Konkurs Ogólnopolski.

    Nagrodą główną w Konkursie Ogólnopolskim jest publikacja 30 zwycięskich prac w postaci DZIECIĘCEJ KSIĘGI BAJEK BRATKA wraz z podaniem ich dziecięcych autorów.

     

    Trzymamy kciuki za pracę Martynki!

     

     

    Koordynator projektu

    Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją

    Terapeuta pedagogiczny

    Sylwia Łasek-Marmur

  • VII WARSZAWSKI KONKURS ORTOGRAFICZNY dla klas 3-4

    SZKÓŁ PRZYJAZNYCH UCZNIOM Z DYSLEKSJĄ

     

    Marzec był w naszej szkole miesiącem sprawdzania umiejętności ortograficznych, zarówno tych teoretycznych, czyli znajomości zasad pisowni, jak i umiejętności praktycznych, czyli zastosowania posiadanej wiedzy w praktyce.

    W związku z realizacją V edycji projektu Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją, uczniowie klas III i IV, uczestniczący w zajęciach terapii pedagogicznej wzięli udział w dwuetapowym konkursie ortograficznym, zorganizowanym przez WCIES – Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

    W 109-ej etap szkolny został przeprowadzony przez trzyosobową Komisję Konkursu Ortograficznego powołaną przez dyrektora szkoły w składzie:

    Sylwia Łasek-Marmur – terapeuta pedagogiczny

    Dagmara Chojnacka – terapeuta Integracji sensorycznej, logopeda

    Joanna Gembczyńska – nauczyciel wspomagający

    Szkolna Komisja Konkursu oceniła prace i wyłoniła dwóch laureatów (jednego ucznia na poziomie klas III i jednego z klas IV), którzy pod koniec marca reprezentowali naszą szkołę w etapie warszawskim konkursu.

     

    WYNIKI ETAPU SZKOLNEGO – klasy III:

    I MIEJSCE – Krzysztof Puchacz kl. 3a

    II MIEJSCE – Mikołaj Zych kl. 3b

    III MIEJSCE – Anna Zakrzewska kl. 3a

     

    Wyróżnienia:

    Piotr Czyż kl. 3c

     

    WYNIKI ETAPU SZKOLNEGO – klasy IV:

    I MIEJSCE – Michał Strzępa kl. 4d

    II MIEJSCE – Liliana Czech kl. 4d

    III MIEJSCE – Karol Garbarczyk kl. 4b

     

    Wyróżnienia:

    Maksymilian Mychlewicz kl. 4b

    Hanna Kamińska kl. 4c

    Bartosz Kochut kl. 4c

    Tadeusz Żak kl. 4c

    Krystian Zadrożny kl. 4e

     

    LAUREACI WYTYPOWANI DO ETAPU WARSZAWSKIEGO:

    w kategorii klas III – Krzysztof Puchacz kl. 3a

    w kategorii klas IV – Michał Strzępa kl. 4d

     

    27 marca w siedzibie WCIES odbył się warszawski etap konkursu. 

    Miło nam poinformować, że Krzysztof Puchacz zajął w nim III MIEJSCE w kategorii klas trzecich.

     

     

    Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy

    i życzymy dalszych sukcesów!

     

    Koordynatorki projektu

    Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją

    Sylwia Łasek-Marmur, Dagmara Chojnacka

  • VII WARSZAWSKI KONKURS ORTOGRAFICZNY dla klas 5-6

    SZKÓŁ PRZYJAZNYCH UCZNIOM Z DYSLEKSJĄ

     

    Marzec był w naszej szkole miesiącem intensywnych działań związanych z realizacją projektu Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją.  Uczniowie klas V i VI, uczestniczący w zajęciach terapii pedagogicznej wzięli udział w dwuetapowym konkursie ortograficznym, zorganizowanym przez WCIES – Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

    Etap szkolny został przeprowadzony przez trzyosobową Komisję Konkursu Ortograficznego powołaną przez dyrektora szkoły w składzie:

    Sylwia Łasek-Marmur – terapeuta pedagogiczny

    Dagmara Chojnacka – terapeuta Integracji sensorycznej, logopeda

    Joanna Gembczyńska – nauczyciel wspomagający

    Szkolna Komisja Konkursu oceniła prace i wyłoniła dwóch laureatów (jednego ucznia na poziomie klas V i jednego na poziomie klas VI), którzy pod koniec marca reprezentowali szkołę w warszawskim etapie konkursu.

     

    WYNIKI ETAPU SZKOLNEGO – klasy V:

    I MIEJSCE – Bruno Roczeń kl. 5d

    II MIEJSCE – Krystian Rudzki kl. 5d

    III MIEJSCE – Łukasz Talarowski kl. 5c

     

    WYNIKI ETAPU SZKOLNEGO – klasy VI:

    I MIEJSCE – Amelia Bodylska kl. 6b

    II MIEJSCE – Maria Zakrzewska kl. 6b

    III MIEJSCE – Jakub Wojtkowski kl. 6a

     

    Wyróżnienia:

    Antonina Mączyńska – kl. 6b

     

    LAUREACI WYTYPOWANI DO ETAPU WARSZAWSKIEGO:

    w kategorii klas V – Bruno Roczeń kl. 5d

    w kategorii klas VI – Amelia Bodylska kl. 6b

     

    27 marca w siedzibie WCIES odbył się warszawski etap konkursu.  Miło nam poinformować, że Amelia Bodylska zajęła w nim III MIEJSCE w kategorii klas szóstych.

     

     

    Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy

    i życzymy dalszych sukcesów!

     

    Koordynatorki projektu

    Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją

    Sylwia Łasek-Marmur, Dagmara Chojnacka

  • W ramach projektu Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją uczniowie naszej szkoły wzięli udział w V WARSZAWSKIM KONKURSIE „Techniki czytania” dla klas II. Organizatorem konkursu jest WCIES – Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

    Konkurs odbył się 20 marca, a naszą szkołę dzielnie reprezentowało dwóch uczniów z klasy IIa, którzy zostali wyłonieni w drodze szkolnych eliminacji.

    Miło nam poinformować, że obydwaj chłopcy zostali docenieni przez komisję i osiągnęli sukces:

    Nikodem Palanis zdobył I MIEJSCE w konkursie, a Filip Nowak - wyróżnienie.

    Warto dodać, że chłopcy rywalizowali z uczniami ze wszystkich SZKÓŁ PRZYJAZNYCH DYSLEKSJI na terenie Warszawy i okolic.

     

    Serdecznie gratulujemy sukcesu!

     

    Koordynatorki projektu

    Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją

    Sylwia Łasek-Marmur, Dagmara Chojnacka

  • W tym roku szkolnym nasza szkoła jest po raz pierwszy organizatorem konkursu plastycznego o zasięgu warszawskim, przeznaczonego dla uczniów dyslektycznych , uczęszczających na zajęcia terapii pedagogicznej bądź zajęcia integracji sensorycznej.

    Poniżej regulamin konkursu.

     

    I WARSZAWSKI KONKURS PLASTYCZNY

    „W WARSZAWSKICH SZKOŁACH LENIWE SĄ TYLKO ÓSEMKI”

     

    Konkurs dedykowany jest uczniom, którzy uczestniczą w terapii pedagogicznej lub terapii integracji sensorycznej.

    Organizator

    Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 109 im. Batalionów Chłopskich,

    ul. Przygodna 2, 03-991 Warszawa tel. /22/ 277 11 32

    Osoby odpowiedzialne za konkurs: Sylwia Łasek – Marmur, Dagmara Chojnacka

     

    Cele konkursu

    • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacji przestrzennej,
    • kształtowanie twórczej ekspresji i rozbudzanie wyobraźni plastycznej,
    • czerpanie radości przy tworzeniu prac z wykorzystaniem różnych technik plastycznych,
    • motywowanie dzieci do ćwiczeń terapeutycznych,
    • umożliwienie dzieciom przełamanie niechęci w pracy nad swoimi trudnościami,
    • prezentacja swoich umiejętności, zdolności plastycznych oraz wspólna praca terapeuty, rodzica i dziecka

     

    REGULAMIN KONKURSU

    1. Prace konkursowe należy składać do 31.05.2019 r. do sekretariatu szkoły lub wysłać pocztą na adres szkoły:

     Szkoła Podstawowa nr 109 im. Batalionów Chłopskich ul. Przygodna 2, 03-991 Warszawa.                         

    1. Wyniki konkursu ogłoszone zostaną  10 czerwca 2019 na stronie internetowej szkoły  http://www.sp109.waw.pl/
    2. Konkurs adresowany jest dla dzieci w następujących kategoriach wiekowych:

    I kategoria – uczniowie klas I

    II kategoria - uczniowie klas II

    III kategoria – uczniowie klas III

    1. W ramach Konkursu na adres Organizatora, należy dostarczyć osobiście lub za pośrednictwem poczty pracę plastyczną w formacie A4, wykonaną dowolna techniką. Praca ma przedstawiać dowolnie zaprojektowany obrazek z leniwej ósemki. Leniwa ósemka ma być punktem wyjścia danej pracy, dlatego ma być widoczna na kartce. Praca plastyczna ma być przesłana w dużej kopercie i nie może być pognieciona. Do pracy konkursowej należy dołączyć kartę uczestnika, która jest załączona do regulaminu.
    2. Osoby biorące udział w konkursie wyrażają zgodę na przetwarzanie przez organizatora danych osobowych.
    3. O wyłonieniu laureatów konkursu decyduje Jury powołane przez organizatora.
    4.  Jury pod uwagę weźmie:
    • spełnienie podanych kryteriów
    • jakość wykonania pracy
    • oryginalność, pomysłowość
    1. Galerię nagrodzonych prac, będzie można oglądać na stronie internetowej szkoły.
    2. Komisja konkursowa wybierze najciekawsze prace. Laureaci I, II, III miejsca otrzymają nagrody rzeczowe w każdej kategorii wiekowej, przewidujemy również wyróżnienia dla najciekawszych prac.
    3. Nagrody dla laureatów będzie można odebrać w sekretariacie szkoły od 11 czerwca do 19 czerwca.       
    4. Przekroczenie terminów eliminuje ucznia z udziału w konkursie. Komisja nie zwraca prac konkursowych, prace przechodzą na własność organizatora.

     

    Koordynatorki projektu

                                                                                                                                    Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją

    Sylwia Łasek-Marmur, Dagmara Chojnacka